אבחון BRC בא לספק מענה לגישה זו בהיותו מבחן הכולל אספקטים רבים כגון סוגים שונים של קשב דוגמת קשב מתמשך, פיצול קשב , קשב סלקטיבי ,תפקודים ניהוליים דוגמת יכולת התכנון והארגון ויכולת הלמידה מטעויות, תפקודי זיכרון, דוגמת זיכרון מילולי וזיכרון חזותי , זיכרון לטווח קצר מול זיכרון לטווך ארוך רמת ההבנה החברתית, המצב הרגשי, תפקודים סנסו – מוטוריים ועוד.
אבחון BRC
בעידן המודרני, ובעיקר בעשורים האחרונים, הולכת וגוברת המודעות לקיומן של הפרעות בתחום הקשב והריכוז. הםרעות כאלו עלולות להשפיע על ההישגים האקדמיים של הסובלים מהן וכתוצאה מכך ישפיעו גם על ביטחונם העצמי, על הדימוי העצמי שלהם ועל כמעט כל תחום ותחום בחייהם כילדים ולאחר מכן כבוגרים.
על מנת לקבל טיפול הולם ובזמן להפרעות בתחום הקשב והריכוז, למשל סיוע נוסף, השתתפות בשיעור הוראה מתקנת, הקלות והתאמות בשיטות הלימוד ובמבחנים, אשר יסייעו לתלמיד להפיק את המיטב מן הלימודים והמבחנים ועוד, על התלמיד לעבור אבחון מקיף על מנת לקבוע בוודאות הגדולה ביותר האפשרית האם הוא סובל מהפרעות בתחום הקשב והריכוז, באיזו רמה הוא סובל מהפרעות אלו ומהו הטיפול האופטימאלי עבורו.
קיימים כיום מגוון כלי אבחון חשובים שהינם חלק מתהליך האבחון, כאשר אבחון טובה כמו גם אבחון BRC הינם מן הכלים החשובים והמרכזיים בתהליך האבחון של הפרעות בתחום הקשב והריכוז.
אבחון BRC – האם רק לילדים?
ראשית, חשוב לדעת כי אבחון BRC יכול להתבצע בילדים מעל גיל 6 בלבד וכן שיש לו מיומנויות קריאה בסיסיות. מצד שני, אין הגבלת גיל למבחן וגם מבוגרים בכל הגילאים יכולים לקחת אותו. התוצאות מנותחות ומושוות לקבוצת נבדקים אשר עברה את המבחן והיא בת אותו הגיל , המין , מספר שנות הלימוד ועוד. כמו כן, הדו "ח המופק עובר ניתוח מקיף על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום ובאופן ספציפי בניתוח דו "חות של מבדקי BRC. לבסוף, איש המקצוע יכין דיווח מפורט הכולל פרופיל מלא של הנבדק, בציון כל נקודות החוזקה והחולשה שלו אשר עלו מן המבדק.
הדיווח על תוצאות אבחון BRC יינתנו במפגש משוב, במידה והנבדק הינו קטין המפגש ייערך יחד עם הורי הקטין. איש המקצוע ינצל את הפגישה על מנת להעביר את תוצאות הדיווח בצורה מפורטת , יחד עם המלצות להמשך אשר יגיעו עם הנבדק בחזרה אל הגורם המפנה.
אבחון BRC הולך ביד ביד עם הבנת המורכבות של הפרעות בתחום הקשב והריכוז
כיום, ישנה הבנה הולכת וגוברת כי בעיות בתחום הקשב והריכו הינן הפרעות מורכבות , שלהן אספקטים רבים. מסיבה זו יש להתייחס לבעיות אלו בצורה כוללנית, כאשר אבחון BRC בא לספק מענה לגישה זו בהיותו מבחן הכולל אספקטים רבים כגון סוגים שונים של קשב דוגמת קשב מתמשך, פיצול קשב , קשב סלקטיבי ,תפקודים ניהוליים דוגמת יכולת התכנון והארגון ויכולת הלמידה מטעויות, תפקודי זיכרון, דוגמת זיכרון מילולי וזיכרון חזותי , זיכרון לטווח קצר מול זיכרון לטווך ארוך רמת ההבנה החברתית, המצב הרגשי, תפקודים סנסו – מוטוריים ועוד.
מדוע חשוב לעבור דווקא אבחון BRC ?
בעבר, ילדים אשר לקו בהפרעות בתחום הקשב והריכוז נחשבו פשוט ילדים "בעייתיים", שלא רוצים "להתעסק איתם", שאינם יוצלחים ואינם מסוגלים ללמוד ועוד. כיום, עם ההבנה ההולכת וגוברת של מורכבות התופעות הללו וכן ההבנה כי ישנם תפקודים שונים של קשב, לדוגמא, אשר לא כולם חייבים להיפגע אצל בעלי הפרעות בתחום הקשב והריכוז, הכשירה את הקרקע לאבחון אשר לא רק מצביע על הבעיות ועל התחום הספציפי בו הן מתעוררות אלא גם על החוזקות וכיצד ניתן לנצלן ללמידה יעילה בכל זאת ואף על פי.